expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
 photo anigif_zps71c7561a.gif" /> photo anigif_zps71c7561a.gif " />
✿♥ SELAMAT DATANG KE BLOG MISS nIEY, sAyAnG kOrAnG sEbAb MlwTi Blog Miss Niey NiE ✿♥


 photo anigif_zpsfd9cefd8.gif

Monday, 17 June 2013



Wahai mutiara cinta.....
Engkaulah perhiasan hati....
Engkau lah juga perhiasan sayang.....
Tatkala kasih datang menyapa...
Tatkala rindu hadir menyerlah.......

Duhai mutiara cinta yang indah.....
Anyamkan alunan lagu indah.....
lakarkan semolek melodinya....
Agar antara kita saling merindu.....
saling menyayangi....
malahan saling mengasihi.......

Aku datang dengan cinta......
untuk meraih ketulusan cinta mu....
untuk menyinari lantaran cahaya putih mutiara cinta......

Mutiara cinta......
putih dan tulus.......
suci lagi indah.........
bagaikan lautan yang seluas samudera.....
bagaikan ombak dengan sang pantai.......
melakar sejarah cinta yang abadi......
walaupun kadangkala resah hati mengamit mu....
tapi mutiara cinta tetap bercahaya.......
indah dirimu mutiara cinta......

Aku ingin menjadi mutiara cinta......
menyayangi dengan segalanya keikhlasan....
menyintai dengan setulus janjiku.....
melafazkan dengan madah-madah rindu.....
engkau mutiara cintaku.....

Mutiara cinta yang molek.....
tinggallah engkau di dasar lautan......
agar mata kasar ku tidak melihatmu.......
biarlah hanya hatiku yang melihat akan dirimu.....
kerana ku tahu.......
mutiara cinta begitu indah untuk dilihat dengan mata kasarku.....

wahai mutiara cinta yang suci.....
lahirkan jiwa dan raga dengan keikhlasan....'
raihkan cintamu dengan sedalam mana sayangmu......
kerana engkau satu dalam sejuta......

yang hanya bisa ku pandang....
yang bisa aku cintai......
yang hanya bisa dirindu.......
tapi aku tidak bisa menyentuhmu......
kerana engkau suci dan tulus.......

Biarlah hanya mataku mampu melihat....
biarlah hati aku dipenuhi rasa cinta dan sayang.....
biarlah sedalam mana rinduku padamu....
disuatu saat engkau pasti halal untukku.....
InsyaAllah......tiada janji Allah yang tak pasti....
kerana DIA lah yang menentukan segalanya......

Indahnya mutiara cinta yang halal......

♥ ♥..temukan aku kekasih halal..♥♥

Saat tasbih mengisi ruang kosong di jari-jari,Mulut dan hati hamba bersatu berzikir mengingat ILAHI..
Jiwa hamba terisi dengan munajat di malam hari..
Diri ini hamba abdikan buat Pencipta langit dan bumi..
Moga dosa-dosa lampau dapat dihapusi dan diampuni…

Kening ini hamba rapatkan di atas hamparan murni..
Sujud dahi hamba mencecah ke bumi..
Tanda syukur hamba akan kebesaran ILAHI..
Tidak terukur nilai cintaMu yang tinggiTidak terhitung nilai kasihMu yang bertambah setiap hari…

Ya Rabbul Izzati…Sudikah Kau menerima cinta hamba yang hina dengan longgokan dosa ini??
Semoga keampunan mendapat tempat untuk hamba yang sering lupa diri.
Semoga rahmatMu sentiasa hadir menemani..
Agar kehidupan duniawi dan ukhrawi hamba diredhai …

Hamba amat mendambakan cinta dariMu..
Hamba juga mengharapkan pertemuan denganMu..
Diri hamba ini dahaga akan belaian kasihMu..
Hamparan sejadah suci hamba buktikan padaMu..
Sujud cinta hamba hanyalah untuk Tuhan yang berkuasa di atas segala sesuatu…

Aku selalu mohon pada Ilahi agar aku mendapat jodoh dengan insan pilihanNya.
Aku ingin cintaku dekat denganNya.
Aku ingin mendapat bimbinganNya dalam melayari kehidupan bahagia yang ku idamkan.
Dalam mencari sebuah hikayat cintaHati yang tulus murni amat sukar ditemui..
Sukar mencari jiwa yang menerima seadanya..

Cinta manusia hanyalah pinjaman di duniawi
Cinta ILAHI jualah yang kekal selamanya
Hanya insan terpilih akan memiliki cinta sejati di uhkrawi…
Hadirkanlah dalam cerita hidupku..
Seorang insan bernama temanYang sentiasa berada di dalam doaku
Bersama diriku menempuh onak perjuangan
Rela sehidup semati dalam pimpinan agamaMu
Agar dapat merasakan kemanisan iman…

Temukanlah aku dengan cinta yang mencintaiMu
Cintakanlah hatiku dengan cinta yang merindui syahid fisabilillah
Bukan cinta yang berlandaskan hawa nafsu
Kerana syaitan akan menjadi pemisahAntara cinta hakiki dan cinta palsu
Yang hanya menyebabkan hati terbelah dan berpecah…
Berilah hatiku kekuatan dan ketabahan
Dalam mencari cinta seorang insanBersenjatakan kekebalan iman
Berperisaikan doa dan kesabaran
Dalam mengahadapi dunia yang penuh kepura-puraan
Menjadi sebuah permainan hidup yang mensia-siakan…

Satukanlah hatiku ini dengan sekeping hati murni
Yang membawa aku ke arah jalan kebenaran ILAHI
Yang bisa menjadi bukti lafaz cinta suci
Pada pandangan ALLAHURABBI
Agar berkekalan hingga ke syurga abadi
Dan berbahagia di taman indah firdausi…
Bisakah dicari dalam dunia yang fana’ ini

Seorang teman hidup idaman hati
Yang memiliki keteguhan iman yang tinggiDan mempunyai hati yang tulus suci
Serta kaya dengan budi pekerti dan akhlak terpuji
Dalam menghulurkan cinta sejati???
Semoga cinta yang sejati akan ku temui
Semoga hari itu akan menjadi saksi
Pertemuan dua hati murni di hadapan ILAHI
Di depan pintu gerbang syurga hakiki dan abadi…
AMIN YA ROBBAL ALAMIN......

Sunday, 16 June 2013

::: hatiku sudah d miliki :::

Rijal.. maafkan aku jika tinta ku ini mengusik atimu..

Byk yg ingin ku katakan pdamu..
Ketahuilah  rijal..kini atiku sudah d miliki..tak mampu aku mneruskan phubungan kita,meskipun sekadar sahabat..
Mungkin dirimu tidak pernah mmpedulikan diriku ini,,tapi ketahuilah,
Dirimu tidak pernah lekang dari bbir ku utk menitip doa kepada Allah SWT..

 rijal..,maafkan aku jika dirimu terusik dgn petah ku ini..diriku kini dalam tarbiah utk mendekatkan hati ku kpd Kekasih Hati ku..maafkan aku jika aku membelakangkan mu..

 rijal, kita bukan sepeti dulu lagi…kita tidak boleh seperti dahulu lagi..kerana ak tlah berjanji kpd KekasihHati   ku,utk tidak membelakangkan cinta-Nya..

 rijal, ak minta maaf jika selama ini diriku tdak mampu mnjadi yg terbaik utkmu,,jika selama ini engkau tdak dpat apa yg engkau inginkan dariku..kerana ak hanya manusia biasa,,
Akan ku minta kpd Kekasih Htiku supaya menerima ak  apa adanya..kerana Kekasih ku ini   memandang  hanya agama yg ada padaku…insyaAllah rijal…akan aku dekatkan hatiku kpd Kekasih ku supaya hatiku terpelihara drp kekufuran..

rijal…ketahuilah,rahsia Allah sgt indah….sdah dia sdiakan yg terindah utk kita,cma terpulang pda kita mnilai corak khidupan kita,adakah atas lndasan syariat islam ataupun tidak,,wallahualam..

rijal....jgn engkau mmbenci diriku jika ak mnyakitimu,,.
Sesungguhnya ak jua mnusia biasa,tak terlepas dari mmbuat salah..ak akui,terkadang diriku ini merinduimu..tapi,demi cinta dan kasih yg telah ku semaikan pada Kekasih Agung ku,ak akan menolakmu ke tepi…hanya utk mncari keredhaan –Nya..

 rijal..hidup ku kini d buai dgn pesan cinta dari Kekasih baru ku ini..
Ak tidak pernah lupa utk mndokakan kesejahteraanmu wlaupun d mana  kau berada…semua hanya kerana mungkin perasaan itu masih kuat..astarfirullahalazim…ampuniku Kekasih ku….ak khilaf dgn prasaan ku sndiri..ak terus mnerus mngikut hasutan syaitan,..peliharalah ak wahaiKekasih ku..

 rijal….cinta yg ak sematkan hanya pada Kekasih ku kini…sudah lama aku menangguhkan cinta dari-Nya..krana lunaknya ak mngikuti hasutan syaitan…
Ak harap dirimu jua dlam lndasan spt yg ak lalui skrg,iaitu dgn mncari cinta Illali…subhanallah rijal,ku kini lebih tenang dgn cinta baru ku ini..

 rijal,ak mndoakan kejayaan mu dunia dan d akhirat,ak brdoa supaya dirimu dpertemukan dgn akhwat yg engkau idamkan selama ini,insyaAllah..

 rijal….ingatan ku masih padamu,sedaya upaya ak ingin membuang semua ini..kerana ak tdak mahu terus mnerus mlakukan perkara yg Allah tak redha..ak takut akan azab-Nya..

 rijal ,jika engkau mambenci diriku,ak redha…kerana ini terbaik utk kita…Allah Maha Adil….telah Diasiapkan yg terbaik utk semua umat-Nya…ada baiknya jika kita hanya redha dgn takdir yg tlah Allahtntukan..siapalah kita utk mmpersoalkan takdir yg tlah trtulis..krana Dia Maha Mengetahui...

 rijal..kiranya ingatanmu terhadapku telah luput..ak bersyukur,krana itu yg ak pinta drp Kekasih ku..supaya ak tidak curang dgn cinta yg baru ini,yakni dgn Kekasih ku ini..
Tulusnya hati-Mu dlm mmbuka mataku,,syukran kasiir ya Allah…
.
RijalHatiku tlah d miliki oleh Kekasih ku,yakni Kekasih kita..tuhan yg satu…Allah SWT..





Friday, 14 June 2013

apa khabar duhai sayangku



Sayang aku baik selalu
Janganlah kamu risaukan aku
Ku harap kamu pun baik di situ
Kerna diriku selalu mendoakanmu

Sayang jangan talipon aku
Nanti habis pulak 'kereditmu'
Kalau kamu rindu akan diriku
Luahkan saja di dalam doamu

Sayang dengar bah permintaanku
Jangan tinggalkan solatmu

Sayang jangan dengarkan bisikan hatimu
Itu setan mengganggu

Sayang dengar bah permintaanku
Jangan lupakan Tuhanmu

Sayang percayalah apa kataku
Aku akan menikahimu




duhai hati...

"Kecintaan seseorang yang hakiki kepada insan lain kerana Allah Taala bukanlah bermaksud mencintai insan itu kerana dzatnya (sifatnya), sebaliknya adalah kerana insan itu dapat mendekatkan diri sendiri dengan akhirat."

{Imam al-Ghazali}





                                                                                Bertahan ,
                                                                     bertahan untuk seketika ,
                                                                    sampai tiba detik bahagia .                                                                             
                                                                   Suatu hari nanti , insyAllah :')

Tuesday, 14 May 2013

Pasangan muda..

Pasangan muda..

SUAMI : Esok sayang ada paper kan.. Kul berapa syg?

ISTERI : 2.30 petang bang.. Kenapa bang? Abang dari sebelum kita nikah selalu tanya pukul berapa saya mula periksa.


SUAMI : (*senyum) Sebenarnya dari kita kenal dulu, setiap kali sayang exam je abg bacakan yasin dlm wktu syg mula exam tu. Mudah-mudahan dapat bantu jiwa syg tenang dan dipermudahkan jawab dgn baik.

ISTERI : Abanggggg (*peluk dan menangis terharu) :'(






Saturday, 23 March 2013

saya rindu awak

hari ini saya merindui awak..
sudah berapa hari saya tidak mendengar suara dari awak..
adakah awak sihat disana??
adakah awak merindui saya juga???
awak saya tunggu awak kat sini.. saya tunggu awak taw <3


Letakkan notis atau link anda disini

(X)